دانلود فیلم

دانلود فیلم هت تریک به همراه نقد و بررسی + خرید قانونی

فیلم سینمایی هت تریک به کارگردانی و نویسندگی رامتین لوافی و تهیه کنندگی مجید مطلبی محصول سال ۱۳۹۵ است.
این فیلم در ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ در سینماهای ایران اکران شد.

عوامل فیلم سینمایی هت تریک

کارگردان : رامتین لوافی
تهیه کننده : مجید مطلبی
نویسنده : رامتین لوافی
فیلمبردار : مرتضی هدایتی
تدوین : هایده صفی یاری

بازیگران: امیر جدیدی ، پریناز ایزدیار ، صابر ابر ، ماهور الوند ، همایون ارشادی و …

فروش گیشه فیلم سینمایی هت تریک ۱,۵۶۳,۱۸۳,۰۰۰

خلاصه داستان :

داستان از یک مهمانی شروع می‌شود که لیدا (با بازی پریناز ایزدیاربه همراه همسرش (با بازی امیر جدیدیبه آن دعوت شده‌اندلیدا عکاس است وشوهرش فرزاد دقیقا مشخص نیست چه کاره هستکیوان دوست این دو نفر (با بازی صابر ابر)، دوست دختر جدیدی به نام رها (با بازی ماهور الوندگرفته و او را هم به مهمانی آورده استاین چهار نفر در راه برگشت به خانه با یک چیز یا کسی تصادف می‌کنند و فرار می‌کنندفرزاد که پشت رل نشسته بوده سرتاپا استرس دارد و پیشنهاد می‌دهد که جمع دوستانه‌شان بروند جایی در آرامش با هم صحبت کنند تا ببینند دقیقا باید چه کار کنندآنها به خانه رها که تنها زندگی می‌کند می‌روند و

دانلود فیلم کامل هتریک

نقد فیلم سینمایی هت تریک از نگاه منتقدان

هت‌ تریک چند عنصر جدید و نسبتا جدید در سینمای ایران را درون خود دارد که نشان می‌دهد مسیر نوینی در این سینما به همراهی افراد تازه‌نفس‌تری اتفاق افتاده استبه‌ جرات بعد از دیدن آثاری چون ابد و یک روز و همین فیلم هت‌تریک می‌توان گفت که دیگر لازم نیست برای دیدن یک فیلم خوب انتظار بکشیم تا کارگردانی قدیمی دست به فیلمسازی بزندشاید صحبت دود از کنده بلند می‌شود تا چند وقت پیش در سینمای کشور، گزاره درستی محسوب می‌شد ولی این اواخر با دیدن آثار سینمایی از کارگردانان و بازیگران جدیدتر، ثابت شده که فیلم خوب هم توسط نسل جدید سینما ساخته می‌شودهت‌تریک از همین فیلم‌هاست و رامتین لوافی، که نمی‌توان به آن کارگردان تازه‌کار و یا نسل جوان لقب داد چرا که نزدیک به ۱۰ سال است در صنعت سینما فعالیت می‌کند، اما او طی این مدت فعالیت هنری خود وسواسانه دو سه فیلم سینمایی ساخته و این وسواس نشان از دقت کاری او دارددو عنصر دیگر در فیلم امیر جدیدی و ماهور الوند هستند که دومی نسبت به اولی تازه‌واردتر در سینمای ایران استدر تیتراژ فیلم اثری از سمت بازیگردان کار ندیدم و احتمالا انتخاب بازیگرها توسط خود کارگردان بوده که باید به لوافی بیشتر از قبل بابت گزینه‌های بسیار درخور با فیلمش تحسین گفتصابر ابر، پریناز ایزد یار، امیر جدیدی و ماهور الوند کل دو ساعت فیلم را می‌چرخانند و شیمی قوی بینشان برقرار استدر آوردن این شیمی به کمک کارگردان و بازیگران صورت گرفته و باعث شده تا فیلم جدا از ریتم خوبی که دارد، به سبب همین مساله نیز جذابیت خود را تا ثانیه پایانی حفظ کند.

فیلم با ورود چهار دوست به خانه رها وارد بعد جدیدی می‌شود که پی‌ریزی‌هایش را تا حد زیادی قبل از این سکانس انجام داده استچند دقیقه ابتدایی فیلم شروع درامیست که تا انتها با باز شدن گره‌های متعدد همراه است و عنصر نگفتن یا دروغ گفتن، همچون سه گانه فیلم فرهادی، در بین کاراکترها وجود داردلوافی به خوبی در چند دیالوگ و بازی گرفتن از هنرپیشگان در دقایق اولیه فیلم، شخصیت آنها را روی میز می‌ریزد و به بیننده اجازه می‌دهد تا آنها را قضاوت کندقضاوتی که به تدریج در طول فیلم شاید تغییر پیدا کند و بین کاراکترهای داستان هم پیش می‌آید.

فیلم نیم‌نگاهی به مساله شرط‌بندی‌های آنلاین هم دارد که این روزها در کشور غوغا می‌کند و با وجود گزارش‌های متعدد، هنوز عملا جلوی آنها گرفته نشده استاین نگاه را به شخصه برای اولین بار در یک اثر سینمایی ایرانی می‌بینم و به علت مخالفت شخصی با این مساله، آن را بسیار ستایش می‌کنمنیمه‌تاریک شرط‌بندی‌های آنلاین به خوبی در فیلم سایه افکنده و با وجود اینکه هنگام صحبت درباره آن در برخی سکانس‌ها، موضوع خنده دار به نظر می‌رسد ولی تلخ بودن عمیقی را در خود پنهان کرده است.

لوکشین اصلی فیلم خانه قدیمی رهاست که طراحی صحنه‌اش با آنکه چیز خاصی ندارد، ولی شدیدا به دل می‌نشیندهمین خالی بودن بخش‌هایی از خانه و پویا بودن محیط آشپزخانه، نشان از ظرافت زنانگی رها دارد که به ماهور الوند بسیار می‌آیدنقش و محیط و قدرت بازیگری او همگی دست به دست هم داده تا او را امسال در جشنواره جهانی فیلم فجر برنده بازیگر بهترین زن کند.

هت‌تریک با اینکه گاف‌هایی بسیار ریزی در برخی صحنه‌های خود دارد که عملا نمی‌توان به آن نقص فنی سینمایی گفت (مثلا مایکرویوی که ۱۵ دقیقه را برای گرم کردن غذا نشان می‌دهد ولی سر یک دقیقه خاموش می‌شود و یا تلویزیونی که به هنگام میوت نوار صدایش نشان داده می‌شود و…) یا مثلا از موسیقی متن نسبتا ضعیفی رنج می‌برد و این موضوع در فیلم با آهنگ‌های خوانندگان زیرزمینی پر شده، اما در مجموع عاری از مشکلات کارگردانیست و وسواسی که در اول مطلب از آن گفته شد، به لوافی کمک کرده تا هت‌تریک در زمره آثار برتر سینمای ایران در سال‌های اخیر قرار بگیردراستی بی‌انصافیست اگر از هت تریک صحبت کنیم و به پایان بندی حساب شده آن اشاره کنیم که همانند دیگر آثار ایرانی اسیر آن پایان باز کذایی نشده و خالق اثر، فیلم را به خوبی و با کمال احترام به مخاطب به اتمام می‌رساند.

فیلم هتریک

نقد فیلم سینمایی هت تریک از نگاه تماشاچیان

فیلم به لحاظ سبک و شیوه ی روایی از همان الگوی رایج سینمای اصغر فرهادی پیروی می کند و راستش از این جنبه نمی توانم آن را اثری نوگرا یا مبتکرانه برشمرم اما بارها گفته ام که اگر فیلمی بتواند حتی در این قالب و چارچوب تکرارشده، راهش را به درستی برود و از قواعد و اسلوب های این گونه ی پرتکرار به درستی تبعیت کند می توان آن را اثری موفق به شمار آورد زیرا سینمای فرهادی اساساً بر پایه ی جذب مخاطب به واسطه ی بازی های جذاب دراماتیک با مخاطب و پیچیده تر کردن تدریجی گره ی درام بنا شده است و این سینما ماهیتاً قابلیت زیادی برای برانگیختن همراهی و توجه مخاطب دارد.
«هت تریک» نیز همچون فیلم های اخیر فرهادی فیلم غافلگیری های متعدد است. گره های پشت سر همی که به تدریج سفت تر و ناگشودنی تر می شوند. فیلم مانند بیشتر درام های از این دست با نمایش یک آرامش نسبی آغاز می شود که پیداست اوضاع به این منوال نمی ماند و خرده اتفاقاتی خبر از بحران هایِ پیش رو می دهند. عنصر “تصادف” بحران اولیه ی درام را شکل می دهد و ورود چهار جوان به منزل رها (ماهور الوند) یک بحران اصلی دیگر را به مسئله ی تصادف اضافه می کند و بعد هم رازهای هر یک از چهار شخصیت اصلی به مرور برملا می شوند و فیلمساز تا پایان فیلم، غافلگیری های جدیدی را که در چنته داشته است رو می کند تا به واسطه عنصر تعلیق مخاطب را میخکوب شده بر جا دنبال فیلم بکشاند و به عبارتی نگذارد فیلمش از نفس بیفتد. این اتفاق گرچه تا حد زیادی او را به مقصود نهایی اش نزدیک می کند اما به نحوی هم عملی پرریسک است که اگر جواب ندهد می تواند کار را به زمین بزند. البته این حرکت ریسک پذیر در جاهایی به کار ضربه زده است مثلاً این که مسئله ی تصادف در میانه های فیلم عملاً به اتفاقی دم دستی و بی اهمیت تبدیل می شود. قبول دارم که بحران دوم به مراتب نفس گیر تر و مهلک تر از اولی ست زیرا در بحران اول همه چیز با ابهام و اما و اگرهایی همراه است اما نباید فراموش کرد که در هر حال مسئله ی تصادف نباید این طور به حال خود رها شود. فیلمساز احتمالاً تعمداً درام را به این سمت و سو می برد تا نشان دهد معضلات زندگی دو زوج آن قدر متعددند که موضوع مهمی چون مرگ و زندگی شخصی دیگر در برابرشان هیچ است؛ به بیانی دیگر قرار است بحران اصلی در خیل عظیم بحران های ثانویه کمرنگ جلوه یابد اما به لحاظ منطقی نمی توان چنین امری را پذیرفت.
غافلگیری هایی که لوافی به مرور در فیلم به نمایش می گذارد به نظرم خوب و به جا هستند. اتفاق افتادن آنها با طراحی درست شخصیت ها، خصوصاً دو شخصیت اصلی تر یعنی فرزاد و لیدا (امیر جدیدی – پریناز ایزدیار) باورپذیر و منطقی به نظر می رسند و گرچه بعضی جاها کمی مخاطب را مسلسل باران می کنند اما در نهایت با ریتم و کشش فیلم هم ترازند و اغراق آمیز نیستند.
«فیلم سینمایی هت تریک» فیلم بازیگرانش است. همان قدر که رویدادها، ترتیب وقوع، نوع گره افکنی و گره گشایی و …شان مهم است، حضور موثر بازیگران در ایفای این نقش های دشوار نیز بشدت حایز اهمیت است؛ هم بازی هر یک از آنها به تنهایی و هم بده بستان هایی که هر چهار بازیگر می بایست به تناوب با یکدیگر داشته باشند. طبیعتاً گردهمایی درست بازی هاست که باعث می شود فیلم خوشایند باشد و هر چهار بازیگر «هت تریک» بازی های خوبی دارند که البته من بازی پریناز ایزدیار و امیر جدیدی را بیشتر پسندیدم و به باورم با جنس فیلم هماهنگی زیادی داشت. شاید هم نوع خاص رابطه ی آنها با یکدیگر است که به این زوج جذابیت ویژه ای می بخشد.
طراحی صحنه و لباس فیلم از دیگر بخش هاییست که در موفقیت آن سهم بسزایی دارد. فضای قدیمی منزل رها، با تاش هایی از تنالیته رنگ های قهوه ای و کرم حس کهنگی و به گل نشستن رابطه ی لیدا و فرزاد را به خوبی به مخاطب منتقل می کند و در نهایت آشتی کیوان و رها (صابر ابر – ماهور الوند)،در فضای گرم آشپزخانه و در حال چیده شدن سفره و جمع شدن گلدان شکسته شده و کاشت مجدد گیاه در گلدانی جدید صورت می گیرد که به لحاظ نشانه شناسانه این کاربرد درست اشیا و رخدادها در ترسیم نوع رابطه شخصیت ها با یکدیگر و کنش های آنها به جا و به اندازه است.
یک فیلم خوب مجموعه ی درستی از انتخاب های یک فیلمساز خوب است؛ اتفاقی که در «هت تریک» آشکارا به منصه ظهور رسیده است.

تیزر فیلم هت تریک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن